آموزش ها

تعویض فن اواپراتور یخچال

تعمیر یخچال در کرج

تعویض فن اواپراتور یخچال شما
اگر صدای کارکرد کمپرسور یخچال خود را می شنوید اما دمای داخل واحد شما به اندازه کافی خنک نیست، به احتمال زیاد فن اواپراتور شما گیر کرده یا شکسته است. یکی از نشانه های بد بودن فن اواپراتور صدایی است که از آن خارج می شود. وقتی موتور فن شروع به خراب شدن می‌کند، صدای جیغ یا جیغ می‌شنوید، و وقتی در فریزر را باز می‌کنید این صدا بلندتر می‌شود. برای بررسی و تعویض فن اواپراتور، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: پوشش را بردارید
درب محفظه اواپراتور خود را تا انتها در پشت فریزر خود خواهید یافت. برای بازرسی اواپراتور و دسترسی به فن اواپراتور، این پوشش را بردارید. اگر پیچ‌های واضحی نمی‌بینید، ممکن است توسط شاخه‌های پلاستیکی کوچکی پوشیده شده باشند که ابتدا باید آن‌ها را باز کنید.

evap-fan.jpg
مرحله 2: پوشش فن را بردارید
اگر دستگاه شما دارای پوشش فن است، باید پیچ هایی را که درپوش را در جای خود نگه می دارند بردارید، سپس به آرامی درپوش را بردارید تا فن داخلی نمایان شود.

مرحله 3: فن اواپراتور را بردارید
اگر فن نویز دارد یا نمی چرخد، باید موتور فن را تعویض کنید. قبل از بازکردن پیچ‌هایی که موتور فن را در جای خود نگه می‌دارد و خود فن را جدا کنید، حتماً یخچال خود را از برق بکشید.

مرحله 4: نصب موتور فن جدید
براکت نصب را از موتور فن قدیمی جدا کرده و به فن جدید وصل کنید. سیم‌ها را از فن قدیمی جدا کرده و در فن جدید نصب کنید. فن را در جای خود بچرخانید و پانل درب پشتی را تعویض کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *